👈🏼 از یک جهت، این ماجرای شرق و غرب و اوکراین، مثل ماجرای شرق و غرب و عراق است.

20 سال پیش آمریکا شروع به بمباران عراق، و روسیه مخالفت کرد. اینبار، روسیه شروع به بمباران اوکراین، و آمریکا مخالفت کرده.

👈🏼 ولی توجه کنید که بعد از جنگ سرِ املاک، ثروتها و مردم این دو کشور چه میآید:

در عراق، اولین کار امریکا این بود که شمال نفت خیز آن کشور را، به اسم خودمختاری کوردها، تجزیه کند (و شرق صدایش در نیآمد)،

اقلیم را پایگاه نظامی اسرائیل و امریکا کرد، و جوانهای کورد را پیشمرگه جنگهای نیابتی آنها در منطقه کرد...

و با همدستی رهبران دست نشانده کورد به دزدیدن نفت اقلیم مشغول شد ... و میلیونها خانواده کورد همچنان در بیسوادی و فقر زندگی میکنند.

مردم خود عراق هم که میدونید با جنگهای داخلی و بی ثباتی تا 50 سال دیگر هم نمیگذارند به به جائی برسند.

 

👈🏼 اینبار، روسیه شروع به بمباران اوکراین کرد. اولین کاری که کرد، دوتا از مناطق مهم اوکراین را به اسم خودمختاری تجزیه کرد (و غرب صدایش در نیامد)، و نیروها و همدستان امریکا و اسرائیل ووو در اوکراین جنگ داخلی را به اسم آزادی و دمکراسی شروع کرده اند.

احتمالا بی ثباتی، جنگ و تخریب ادامه خواهد داشت ... تا وقتی که اوکراین دیگر تولید کننده اول گندم اروپا و خاورمیانه نباشد، شرکتهای نفتی آمریکا فروش نفت در اروپا را کنترل کنند، روسیه به اندازه کافی ضعیف بشود تا آمریکا بتواند مشغول درگیری با چین شود، و اسرائیل (چراغ خاموش) بر مردم اوکراین و ایران تسلط پیدا کند.

 

👕👚🌸 ما مردم ایران باید از تجربه 100 ساله خود استفاده کنیم و دیگر اجازه ندهیم که نیروها و نفوذی های خارجی سرنوشت تظاهرات ما را تعیین و املاک، ثروتها و آیندۀ ما را به نفع خودشان مصادره کنند!
(لطفا نشر دهید!)