👈🏼👈🏼 همه دانشجویان و تحصیلکرده های ایرانی- فرق هم نمیکنه رشته تحصیلیشون چیه- باید اصول اولیه اقتصادی را بدانند... تا نسل بعد از نسل سرِ مردم ما را کلاه نگذارند.

(نه اقتصاد شوم نئولیبرالِ بانک جهانی که فقط برای نفع پولدارهای دنیا اختراع شده). بلکه این اصول طبیعی اقتصادی برای شغل آفرینی، رونق صنعت و کشاورزی، تربیت پرسنل با مهارت، خرج کردن سرمایه ملی و حراست بازار مصرف در کشور خودمان را بدانند و به ذهن بسپارند!

 

💥💥 1-  جریان تولید پراید با کیفیت پائین اینه: کارخانه خودرو سازی یکی از صنایع مادر در کشورها است- یعنی باعث بوجود آمدن صدها صنعت جانبی و هزاران شغل با مهارت و درآمد خوب و بالا رفتن تکنولوژی در اقشار مختلف میشود. ...

پس اگر میگذاشتند خودروی ایران موفق شود، قسمت مهمی از صنعت، تکنولوژی و مهارتهای نیروی کار ایرانی پیشرفت میکرد، طبقه متوسط ساحته میشد و افق آینده زیبا میشد ...

یعنی، عمدا جلوی تولید یک پراید خوب را گرفته اند تا صنایع کارخانه ای ما عقب نگهداشته و مردم ما را پائینتر از خود نگهدارند.

💥💥 2-  اما چرا میگم جنس های سادۀ وارداتی نخرید (مثل انواع عروسک، کالاهای هدیه ای، پوشاک، خوردنی آبنبات پوفک بیسکویت و خیارشور خارجی)؟

چون اینها اجناسی هستند که افراد عادی با سرمایه کم در هر شهر و منطقه ایران میتوانند تولید کنند. در نتیجه تاسیس انواع تولیدی کوچک و شغل آفرینی محلی بالا میرود... پس، قدرت درآمد زائی و اتکا به نفس قشرهای مختلف مردم در سراسر کشور بالا میرود.

پس، عمدا سیل واردات خوردنی و اجناس ساده را ادامه میدهند تا اکثر ما از خود ناامید، منفعل و محتاج بشویم.

 

🌸  برای مقابله با نفوذی های اقتصادی، که صنایع ما را عقب نگهداشته اند، مشاغل و درآمد خانواده های ما را به خارج میفرستند، و اتکا به نفس و امید به آینده را در دلِ ما از بین میبرند، دو سه سال اجناس و خوراکی های وارداتی کمتر بخرید یا نخرید!

(لطفا شر کنید.)