ربط ما چیست؟ سهم ما چیست؟

ربط ما و تحصیلکرده های ما در تولید احتیاجاتمان و پیشبرد مردم و جامعۀ ایران چیست؟ سهم ما و تحصیلکرده های ما از امکانات، منابع و بازار رقابت موجود در کشورمان چیست؟ >>> شعار هر ایرانی: آبادی، کار، تولید، آزادی! <<<

۸ مطلب در تیر ۱۴۰۱ ثبت شده است

مردمی که ندانند از کجا آمده اند نمیدانند به کجا میروند پس بدانیم افتخار کنیم و تلاش اجدادمان را ادامه بدهیم

اصل نابِ ایرانیِ خود را همیشه به یاد داشته باشید!🌺

   این لیست طولانی را کپی و سیو کنید، و برای یادآوریِ اصل مبتکر، پُر تلاش و موفق ایرانی خود گه گاه آنرا برای خود، فرزندان و دوستان بخوانید.🌺

👈🏼  بعضی از اقدامات و فرایافت های ناب، مهم و همیشه پایدار مردمی که اجداد ما بودند و رهبرشان داریوش کبیر در ایران (چهارمین شاه هخامنشی، پنج قرن قبل از میلاد مسیح).

  🌺 توجه کنید که عموم این اقداماتی که داریوش کرد زیرساختهای لازم عمرانی، اقتصادی و صنعتی، یعنی ابزار لازم را به مردم و جوامع متنوع ایران بزرگ داد تا در جهت رونق و پیشرفت صنعت، کشاورزی، تجارت و روابط مدنی خود موفق بشوند ... و در نتیجه حکومت و کشوری موفق داشتند.

👈🏼👈🏼  این اقدامات داریوش بزرگ بعضی از اصول ساختن یک تمدن پیشرفته شهری، کشوری و جهانی بودند. غرب از مدارک بجا مانده از اجداد و ستراپ های باستانی ما آنها را کپی کرده، و برای پایه گذاریِ تاسیسات عظیم و موفقی که در کشورهای خود بوجود آورد استفاده کرده است.

+1.           ضرب سکه،  جایگزین کردن خط میخی به خط فینیقی و آموزش اجباری و رایگان آن به همه مردم، تاسیس مدارس صنعتی در کشور بزرگ،

2.           ساختن جاده سراسری شرق-غرب با زیرساخت سنگ فرش از دریای مرمره تا هندوستان و جاده ابریشم از چین به خراسان،

3.           تاسیس صندوق پس انداز برای متخصصین و کارگران ساختمان تخت جمشید،

+4.           دستور ترجمه اوستا به زبان فارسی، وضع قوانین و مقررات مالیاتی بر مبنای احتیاجات اجتماع و ایجاد سازمانهای قوی برای اجرای صحیح آن،

+5.           سربازگیری برای تمام استانها، تاسیس سازمان آبرسانی به نام اوتر،

+6.           ایجاد سازمان دقیق و مجهز پست و چاپار، و ابتکار سیستم سراسری خبررسانی از راه دور به وسیله استفاده از بیرق های رنگین در روز و روشنائی چراغ های مخصوص در شب بصورت رمزی، و استفاده از کبوترهای نامه بر،

+7.           اهدای اراضی کشاورزی به مردم، تاسیس سازمان ثبت املاک (با اقتباس از مصر) با تهیه نقشه و کمک هندسه و تسلیم سند مالکیت برای تضمین حقوق مالکیت کشاورزان، داریوش و خشایارشا هیچگاه خود را مالک و متصرف اراضی کشاورزی نمیدانستند،

8.           تاسیس و اجرای سیستم آمار کامل اتباع ایران بزرگ همراه با خصوصیات مردم و احشام و اسبان ارتش که همه آنها هویت گرفتند،

9.           ثبت و ضبط کلیه اطلاعات نهرها، رودخانه ها، دریاها و میزان آبدهی قنات ها و تغییرات جوی و ابداع واحد اندازه گیری حجم آب ها،

10.         مقابله با قحطی و گرسنگی مردم با محاسبات دقیق ساختمانی سدها در تمام کشورهای تحت تابعیت ایران،

+11.         ممنوع کردن اساس برده داری در ایران، پرداخت حقوق به افسران و سربازان و مستمری برای خانواده های بازمانده جنگی،

12.         نصب دکل های اطلاع رسانی در تمام مسیر حرکت قشون در زمان جنگ،

+13.         دستور جوشاندن آب خوراکی سپاهیان، دستور حفر قنات در موازات شهرهای بزرگ،

14.         اعزام سفرای کارآموخته حسن نیت به کشورهای همسایه. سفرای حسن نیت (کُور دیپلوماتیک امروز) از مصونیت سیاسی برخوردار بودند.

(با تشکر و گرفته شده از مقاله مسعود علائی در هاب گرام)

 

عکس - یکی از اقدامات داریوش بزرگ هخامنشی - جاده عظیم سراسری شرق-غرب با زیرساخت سنگ فرش از دریای مرمره تا هندوستان و شمال افریقا، یکی دو قرن بعد در ادامه آن جاده ابریشم توسط چین ساخته شد.

 

"ساختمان اداره پست جیمز فارلی در سال ۱۹۱۲ میلادی ساخته شده‌است. این ساختمان از این رو برای پارسی زبانان مهم است که ترجمه سخن داریوش هخامنشی بر روی سر در آن نوشته شده‌است. این سخن داریوش هخامنشی را هرودوت تاریخ‌نویس پرآوازه یونانی دربارهٔ سامانه پستی هخامنشیان یاد کرده‌است." (برگرفته از ویکیپیدیا)

🌺"نه برف، نه باران، نه گرما، نه تاریکی شب نمی‌تواند این پیک‌ها را از انجام تند و تیز وظیفه‌شان بازدارد."🌺

داریوش کبیر چهارمین شاهنشاه هخامنشی در میانه ۵۲۲ تا ۴۸6 سنگ‌نگاره بر فراز کوه بیستون در استان کرمانشاه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سهیلا شاکرین

باید هم قومیت و هم ایرانیت خود را حفظ کنیم

👕👚  همه ایران متعلق به همه ایرانیان است و بس!

👈🏼  محکم به مِلک خود بچسبیم ... و به مالکیت خود افتخار کنیم!
          ❤️ با هم هستیم پیروز هستیم! ❤️

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سهیلا شاکرین

چرا تجمع تقدینگی در جمهوری اسلامی بد است ولی در ژاپن نیست

جریان مضر بودن "نقدینگی" در جمهوری اسلامی اینه که:
enlightened  مثلا، مجلس ژاپن فلان قدر وام ارزان و ارز دولتی تصویب میکند. سرمایه دارهایش میروند و میگیرند، و با آن ماشینهای صنعتی یا تکنولوژی یا تعلیمات جدید میخرن و امور چند تا کارخانه و مزرعه را بروز میکنند. 

یعنی، با آن سرمایه ارزان که از دولت گرفته بودند، صنعت شان پیش میرود، شغل آفرینی میشود، سرمایه دارها هم منفعت میبرند، حتی تجارت مفید هم میکنند. خب؟

 

enlightened  ولی در جمهوری اسلامی، مجلس وام و ارز ارزان تصویب میکند، سرمایه داران (بخوان، خودیها و رفقای نفوذیشان) میآیند و میگیرند. چی میخرند؟
خرت و پرت و خودروهای لاکچری وارد میکنند، یا مآل و برج و تالار میسازند، و بقیه اش را هم میذارند توی بانک بهره بگیره... و هر چی منفعت میکنند را نیز از کشور خارج میکنند.

👈🏼👈🏼 یعنی، نه شغل آفرینی مفید میکنند، نه صنعت و عمران را بهتر میکنند- در واقع با واردات، تولید بومی را هم از بین میبرند، خزانه مردم/کشور خالی میکنند، چون ارز و وام را که میبرند که هیچ مالیات هم به خزانه برنمیگردانند ... ولی پول روی پول آقایان میآید، نقدینگی آنها زیاد میشود... و امکان بالا رفتن تورم در کشور نیز افزایش پیدا میکند.

اینه که افزایش نقدینگی در جمهوری اسلامی بد است ولی در ژاپن خوب. 
به گفته یک کارشناس اقتصادی، "در پایان شهریور ۱۴۰۰، نقدینگی ایران به بیش از ۴ هزار هزار میلیارد تومان رسید؛ این نتیجه «اقتصاد فسادزده» است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سهیلا شاکرین

قوانینی که به نفع آنها و نه به نفع کشور و مردم ما تصویب شده است

👽  آقایون یک سری قانون به نفع خود و رفقای نفوذیشون نوشتن ...

👈🏼👈🏼  حالا که ما فهمیدیم این قوانین به ضرر مردم است و نمیخواهیم اجرا کنیم ... میگن هر کشوری قانون داره باید اطاعت کنید.🚶🏽‍♀️🚶🏽‍♀️

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سهیلا شاکرین

سنت کشورداری تفرقه بیانداز و حکومت کن از کی در ایران ترویج داده شد

-  مثل اینکه سعی در اختلاف انداختن بین مردم است...

-  سعی در مردم را از هم جدا کردن است...

-  اختلاف انداختن بین گروه سیاه و سفید...

-  بین گروه زن و مرد

-  یک عده را برتر و بهتر ... عده دیگر را پائینتر و بدتر لقب دادن...

-  یک شهر، یک مسلک، یک قوم، یک زبان را بهتر از دیگر

-  جدا کردن، بعد سرکوب و غارت کردن تک تک آنها 

-  سعی در گروه گروه کردن مردم و از بین بردن قدرت جمع است.

 چه فلسفۀ غم انگیزی 👽😔

 

 روی عنوان پست (در بالا) کلیک کنید، و مقاله مختصر و بسیار مفید (از نشریه "فارس")، در مورد چگونگی بکار گرفتن سیاست "تفرقه بیانداز و حکومت کن" در تاریخ معاصر ایران را در ادامه مطلب حتما بخوانید!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سهیلا شاکرین

تفاوت عجیب نرخ تورم در دو کشور با بقیه جهان

💥💥 افزایش قیمت ها/ تورم در آمریکا و اروپا بالای 8%،

...و در روسیه و جهان سوم ،مثل ایران، دو رقمی است.

ولی تورم در ژاپن و چین حدود 2% است.

چرا؟ 🤔🦕

پاسخ.   در طول چندین دهه گذشته مشخص شده که ژاپن و چین، اگرچه تفاوتهای فاحشی دارند، ولی در این خصوصیات برای مدیریت اقتصادی کشورشان شبیه هستند: 

yes  مدیریت دولتی و خصوصی اقتصادی در موازات و همکاری حرکت میکنند،

yes  برنامه ریزیِ بلند مدت (100-20 ساله) را در استراتژیِ اقتصادی بکار میگیرند ولی در کوتاه مدت به تغییرات بازار، صنایع، ترندهای مختلف بومی و جهانی توجه میکنند،

yes  از ابزارها و دانش مدرن برای مدیریت اقتصاد کشور استفاده میکنند،

yes  از همه مهمتر، تمرکز محوری روی قدرتمند کردن مردمشان از طریق بروز کردن و بالا بردن مهارتها، رونق کاروکسب (بخوانید، تولید بومی)، انباشتن سرمایه بومی، و بروز و قوی نگهداشتن زیرساختهای کشور برای فعالیت و موفقیت اکثریت مردم کشورشان داشته اند،

yes  و بالاخره، اگرچه با همه جهان تعامل و بده-بستان اقتصادی دارند، ولی اکو-سیستم اقتصادیشان را از تهاجمِ درنده (گرگ وار) خارجی و نفوذی ها حراست کرده اند.

 

ارقامی که در رسانه های باصطلاح "رسمی" برای تورم اعلام شده:

ژاپن 1.9%، چین 2.1%، روسیه 14% در 2022 است،

...و برای ایران میانگین 15.7% در سال و افزایش قیمت 427,691.78 % بوده است (طبق آمار گرفته شده بین 1961 و 2019).

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سهیلا شاکرین

اقتصاد مقاومتی که چه عرض کنم سالهاست ما اقتصاد گداپروری داشته ایم

اقتصادِ "گدا-پروری" چه نوع اقتصادیست؟

👈🏼   وقتی کارخانه، کارگاه، مزرعه و تولید بومی را (که شغل آفرین هستند) با ترفند و بهانه های مختلف از بین ببرند ... و بجایش سوبسید نقدی به مردم میدهند ... برنامه اقتصادیشان از نوع "گداپروری" (بخوان، عقب نگهداشتن مردم) است!

👈🏼   مدیران و مسئولین که در مجلس، ادارات و شوراهای کشور برنامه های اقتصادِ گداپروری را تصویب و اجرائی کرده اند، نفوذی های خارجی و مشغول "تخریب ایران از داخل" هستند.

👈🏼👈🏼  نام نفوذی های خارجی و خرابکاریهایشان را در همه جا منتشر و آنها را فراری یا اخراج کنید!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سهیلا شاکرین

دروغ میگن که اقتصاد گردشگری و ساختمان و مآل سازی درآمدزا و مفید برای پیشرفت عمران و اقتصاد مردم است

💥💥 کارآفرینی برای مردم و تحصیلکرده های ایران، با پول و سرمایه و ارز ریختن تو صنایع و کشاورزی و زیرساختهای 31 استان ایران درست میشود!!

 

👈🏼👈🏼 پروژه های گردشگری، اقامت سازی، ساختمان سازی، مآآل سازی ...فقط 

بهانه هائی برای بجیب زدن بودجه های دولتی، وامهای بانکی و دلارهای ارزی توسط نفوذی ها و چند برابر کردن نقدینگی سرمایه داران داخلی و خارجی است.

 

👈🏼 ... این پروژه ها عموما نیروی کار بی مهارت و کم-مهارت با دستمزد پائین مصرف میکنند  ... و مشاغل موقت بوجود میآورند...

و در نتیجه، باعث عقب ماندگی نیروی کار مملکت و میلیونها خانواده ایرانی میشوند.

 

👽 دروغ میگن که گردشگری برای بهبود اقتصاد و وضع مردم مفید است. مثل این ساختمان در عکس، گردشگری فقط رونماست، پشتش پوچیه برای مردم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سهیلا شاکرین