برای اینکه شما گزینه های بد را خوب بدانید، واقعیت را عوضی ببینید، خواسته هاتان را به نفع آنها تغییر دهید!   چند متد مخ زنی معمول:

1-  شبیه سازی = مثلا در این ویدئو، یک چیزی که در ذهن ما ایرانیا مثبت است (اسطوره های ایران باستان ما) را با یک چیزی که در ذهن ما منفی است، اسرائیل (که دشمن پیشرفت ایرانی و قصد تسلط بر کشور ما را دارد) را با هم جفت میکنند، یک مقدار هم تاریخ ننه من غریبی اورشلیم را قاطیش میکنند، و همه اش را پشت به پشت با متن راجع به ایران ردیف میکنند ...

نتیجه اش چیست؟ چون دیفالت/پیش فرض مغز مثبت است،

اونی که منفی و مضر است (تسلط اسرائیل بر ایران) خود بخود با اون مثبتی که باهاش جفت کردند (تاریخ ایران باستان) در ذهن ما شبیه سازی میشود ... و بعد براحتی از این احساسات گیج و قاطی شدۀ ما برای اهداف خودشان استفاده میکنند.

شبیه سازی یکی از کشفیات روانشناسی است که در تبلیغات سیاسی (پروپاگاندا) و در تبلیغات تجاری (فروش اجناس) دائم استفاده میشود. 
بعضی از سخنوران ایرانی که عامل یا طرفدار اسرائیل هستند، مثل حسام نوذری و زیباکلام از این ترفند دائم استفاده میکنند. 
مثلا حسام نوذری در یکی از ویدئوهاش گفت: "
بایستی فرهنگ یهود را زنده کرد ... یعقوب لیث رو بایستی زنده کرد."surprise یا در ویدئوی دیگر باهمین متد مخ میزند  که اسرائیل مظلوم است و ایرانی باید دلش برای اسرائیلی بسوزد.

2-  استفاده از حرکات دست و بدن = مثلا، این حالت دستها بنام "برج سازی" (Steepling). در هنگام صحبت اگر دستها را باین ترتیب نگهدارید (سر بالا یا پایئن)، حس های اعتماد به نفس و اقتدار را به بیننده الغاء میکنید و جاذبه شما را افزایش میدهد. و اگر ادامه بدهید (مثل این افسر اسرائیلی) به معنای ارعاب یا ایجاد تسلط نیز میباشد.

ویدئو دقیقه (43:50) بیانیه رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل بفارسی گفته میشود "ارتش اسرائیل میداند چگونه با ایرانی برخورد کند تهاجمی و تدافعی..."

دستها را به حالت "برج" نگهداشتن اعتماد به نفس، اقتدار، تسلط و ارعاب را منتقل میکند.

 hand steeple gesture

3-  عوض کردن معانی و تصاویر ملی = مثلا وقتی جمهوری اسلامی با این پیام سعی میکند معنی و تصویر  هفت سین (سیب، سنجد، سماق، سیر، سرکه، سبزه و سمنو) را در ذهن ما و نهایتا در مراسم نوروزی ما تغییر بدهد، و  "... هفت سین سلام، سرور، سادگی، سلامتی، سعادت، سرزندگی و سلوک نیک ..." برای ما آرزو میکند. جمهوری اسلامی این متد را با قاطی کردن سمبل های مذهبی و ملی دائم استفاده کرده است.

یا وقتی این گروه که طرفدار سیاستهای اسرائیل هست (مانی، افتخاری، نوذری، سلیمانی امیری) تاریخ بقتل رسیدن یک سمبل مبارزات وطن دوستان ایران (مهسا امینی) را برای اسم خود انتخاب میکند، اینها نیز تلاش در عوض کردن معانی و تصاویر ملی که در اذهان ما است به نفع اهداف خائنانۀ خود دارند.
yesyes  ایرانیان مبارز و هوشمند، بسیجی ها و طرفداران اسرائیل و جمهوری اسلامی را از بین خود بیرون کنید!