ربط ما چیست؟ سهم ما چیست؟

ربط ما و تحصیلکرده های ما در تولید احتیاجاتمان و پیشبرد مردم و جامعۀ ایران چیست؟ سهم ما و تحصیلکرده های ما از امکانات، منابع و بازار رقابت موجود در کشورمان چیست؟ >>> شعار هر ایرانی: آبادی، کار، تولید، آزادی! <<<

۵ مطلب در فروردين ۱۴۰۲ ثبت شده است

اصلاحات و تغییر، یا آینده سازی؟

👈🏼  کامنت گذاری گفت:

"بی انصافی نکنید. ببیند رضا شاه کبیر در مدت کوتاهی کشور را از کجا به کجا رساند؟"

در پاسخ باید گفت:

👈🏼   کارهای خوبشان نه؛ ولی کارهای بدشان بود که آینده ملت و مملکت ما را به اینجائی که هستیم رساند.
شما "پیشرفت" را در چه میدانید و چگونه تعریف میکنید؟ راه آهن، ساختمانها مدرن، تاسیس وزارتخانه، قوه قضائیه و نهادهای مدرن، ترویج لباس مدرن ووو و دیگر کارهائی که شما از رضا شاه و شاه میدانید؟

اینها "تغییرات" و "تغییر دادن" است!

🔶پیشرفت یعنی آینده سازی، یعنی راه آینده سازی را برای افراد، جامعه و کشور هنوار کردن!

هنوار کردن راه پیشرفت و آینده سازی کار و وظیفه حکومت است.

برای مثال، مطرح کردن آن خواسته ها و تغییرات برای مدرن کردن و سازندگی کشور (مثل دادن شناسنامه و عدالتخانه، و سالها بعد ملی کردن نفت)، و تصویب کردن آنها در دوره های مختلف مجلس شورای ملی ایران، بعد از پیروزی انقلاب مشروطه، پیشرفت و آینده سازی بود.

بوجود آوردن آن تغییرات کار مردم و دولت بود.

🔶از نظر رضا شاه و شاه فقط خواست خودشان برای اصلاحات و مدرنیزه کردن مهم بود. بهمین دلیل، با سازندگی از بالا، روح استبداد و مظلوم کردن مردم را در جامعه و نهادهای ایران ریشه دواندند...

...و مملکت را آماده کردند برای این درجه از فقر، نابودی تولید بومی و استبدادِ وحشیِ جمهوری اسلامی.

 یک شاه یا حکومت دست نشانده و پر از نفوذی، هر چقدر هم وطن دوست باشد، اربابان و وکلا و قیم ها و مشاورانش، از هنوار کردن راه پیشرفت و "آینده سازی" برای مردم و کشور جلوگیری خواهند کرد،

... اگرچه، به "او" اجازه میدهند که تغییراتی مدرن و لازم را در کشور بوجود آورد ...

👈🏼    قدرتهائی که به به روی کار آمدن رضا شاه و شاه کمک کردند، برای اینکه مانع آینده سازی برای پیشرفت مردم بشوند، سه هدف را توسط رضا شاه و شاه (آگاه یا ناآگاه) به انجام رساندند:

(این سه اصل تخریب آینده یک کشور و مردم را بخاطر بسپارید!)

1-  عقب نگهداشتن اکثریت مردم. اکثریت مردم را در علوم و مهارتهای مدرن عقب مانده نگهداشته (محدودیت تولید کالاهای با ارزش اضافه در پتروشیمی و کارخانه ها ووو)، و حق شراکت و اظهار نظر (کابینه ها و نمایندگان فرمایشی در مجلس ووو) در امور کشور، در حل مشکلات، در تصمیم گیری، در سازندگی، در خرج کردن ثروتها، در عمران و آینده سازی... را از اکثریت مردم ما گرفتند.

2-  خارج کردن اکثریت ثروتها. آزاد کردن خروج اکثریت ثروتهای منقول (منابع زیرزمینی، سرمایه و پولهای تولید شده، املاک/بحرین ووو) و ثروتهای غیرمنقول (امکانات و مشاغل و اختراعات توسط سیل واردات، ووو) جامعه از کشور.

3-  تسلط قدرتهای خارجی. قدرتهای دولتی و اقتصادی خارجی را (در پشت پرده) بر سرنوشت مردم و ثروتهای کشور ما مسلط کردند (از تسلط انگلیس و روس بر نفت و اشراف و عشایر در زمان رضا شاه، تا تسلط غرب و شرق و اسرائیل و هیتمن های اقتصادی بر حکومت و نهادهای مهم کشور در زمان شاه)

-  اگر رضا شاه و شاه، مردم متقاضیِ خدمات و امکانات برای آینده سازی و پیشرفت را سرکوب کردند، اجازه ورود اکثر تحصیلکرده ها، صنعتگران و سرمایه داران محلی ما را به صحنه سیاست و اقتصاد و تولید بومی و عمران و سازندگی جامعه ندادند، خارج کردن ثروتهای نفت ووو را از کشور آزاد کردند،

... خارجی ها را (در پشت پرده) بر  امور کشور مسلط کردند،

... و راههای رسیدن و ساختن آینده ای همسو با جوامع پیشرفته را برای ملت ایران مسدود و پُر از سنگلاخ و چاه و مار و افعی و دیو و غول کردند؛ یعنی، تخریب آیندۀ ملت و مملکت را در نهادهای ایران نهادینه کردند.

 

* البته همانطور که میدانید، به بعضی از نخبه ها و همراهان خود نیز اجازه بوجود آوردن تغییراتی مدرن و مفید در کشور را دادند، در آن مقطع زمانی.

** البته همانطور که میداند، جمهوری اسلامی و همدستان روسی اسرائیلی انگلیسی و خارجی اش نیز این "سه اصل تخریب آینده کشور" را در درجه هزار به انجام رسانده اند.

پس، باز میپرسم- اصلاحات و تغییر، یا آینده سازی؟ 😳🧐

آینده سازی در بطن خودش اصلاحات و تغییر دارد.

ولی برعکسش نه.

آینده سازی، مانند، سیستم اینترنت سریع سراسری برای همه در کشور، آینده سازی است؛ تاسیس کارخانه بزرگ مادر در هر استان، آینده سازی است.

یا ساختن فاضلاب، یک پروژه آینده سازی است. اگر فاضلاب در تهران یا گیلان یا اهواز میساختند خیلی از مشکلات اصلاح میشد و خیلی چیزای غلط تغییر میکرد.

enlightened ولی اصلاحات و تغییر، بدون آینده سازی، در جا زدن و پیرهن پوسیده را هی تعمیر کردن است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سهیلا شاکرین

فرایند داخل شدن سرمایه گذاری خارجی به کشور و جامعه چیست؟ اگر میدانید به ما هم بگید!

سرمایه گذاری خارجی از چه کانالهائی وارد کشور و جامعه میشود؟

چرا سرمایه گذاری خارجی در کره جنوبی و هند و آلمان و امریکا مشاغل خوب، تکنولوژی و پیشرفت می آفریند؟

ولی در ایران و بقیه جهان سوم تخریب محیط زیست، فقیر ماندن نیروی کار، خروج ثروت و منابع استخراجی ارمغان دارد؟😳😳

 
-  👈🏼  هر وقت از رضاپهلوی میپرسن، برنامت چیه؟

میگه: دمکراسی، لائیسته، حقوق بشر، کارشناسای اسرائیلی و انگلیسی، سرمایه گذاری شرکتهای خارجی😳😂

  👈🏼  در واقع برنامه رضاپهلوی برای ایران، همین برنامه جمهوری اسلامی در 43 سال گذشته است. اگر، مثل 57 اجازه بدیم او و تیمِ پشت پرده اش به ایران بیآیند:

- مهره های تیم پشت پرده اش، پست های مهم و نهادهای کشور را اشغال میکنند،

مثل رفسنجانی ملعون، یک وام چند میلیاردی از ارباباش در بانک جهانی ووو به حساب ما میگیرد، و به عناوین مختلف خرج شرکتهای خارجی و یارانش میکند،

- به گول زدن طرفدارانش، با ادامه شعار دمکراسی و لائیسیته و شاد باشید، ادامه میدهد،

- شروع به از بین بردن معترضین و میهن دوستان، تحت نام چپ و تروریست و افراطی، میکند (آخوندا و آقازاده ها و تجار فاسد را که از جلو بخشیده)

- با ادامه استخراج و واردات، اکثریت میلیونی نیروی کار را همچنان در فقر و عقب ماندگی نگه خواهند داشت، و مشاغل خوب، امکانات جامعه و منابع کشور را همچنان به خارج صادر خواهند کرد،

-  و انحصار طلبی (جمهوری اسلامی بهش میگه مافیا) و آزادی خارج کردن بهره های بدست آمده از جامعه میلیونی ما هم همچنان مستمر خواهد بود.

پس فرقش چیه؟

👈🏼👈🏼  حجاب و رقص و آواز و آمیزش زن و مرد آزاد خواهد شد. دوم اینکه، رضاپهلوی و تیم ایرانی-نمای او، انحصارطلبی را از آخوندا و آقازاده ها و سپاه و تجار ائتلافی، به خاخام ها و شرکتهای اسرائیلی و انگلیسی و خارجی و تجار همکار با آنها انتقال خواهند داد. همین!! 
 نکته- از وقتی که غرب و شرق، قانونمندی و دمکراسی/شراکت مردم در سیاست و امور کشور را (اول، با نصب رضا شاه) از دلی انقلاب مشروطه ما بیرون کشیدند ... امور ما، دوره به دوره به سوی تسلط کاملتر خارجی و عوامل آنها/بیرون رفتن کنترل مملکت از دست ایرانیان، و خارج کردن بیشتر و بیشتر ثروتهای ما از کشور پیش رفته است! 

رضاپهلوی حیا کن، این ملت رو رها کن!

تلاش رضاپهلوی همیشه این بوده که بانکها و شرکتهای خارجی ها را مطمئن کند که همدست خوبی برای آنها در غارت ایران خواهد بود. ... در "پیمان نوین" خودش در 1399 نیز اعلام کرد که برنامه ایشان این است که مدیریت امور کشور را به 5 موسسه جهانی بسپارد.
... ولی او رقبای زیادی در این طرز فکر دارد، از جمله خانواده رفسنجانی و نظام جمهوری اسلامی ... و همانطور که دیده اید، رضاپهلوی در این رقابت بازنده بوده، و تا بحال، بانکها، شرکتها، و در نتیجه، دولتهای خارجی نظام را نگهداشته و رضاپهلوی را باز به کنار زده اند.
 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سهیلا شاکرین

جامعه شناسان و اساتید حکومتی دزدی و مسئولیت نپذیرفتن نظام را تئوریزه میکنند...

-   🔶🔸 بیش از 100 سال پیش نخبه ها و تحصیلکرده های ایرانی در قانون اساسی مشروطه مشخص کردند که،

"مجلس »به عنوان نماینده کل مردم« مسئول ارائه هر گونه پیشنهادی برای رفاه حال مردم و بهبود دولت و مرجع نهایی تصمیم گیری درباره کلیه قوانین، مقررات، بودجه، قراردادها، وام ها، انحصارات و امتیازات است." 

👈🏼   ولی پهلوی ها و جمهوری اسلامی، مجلس را به مجتمع بله قربان گویان حکومتی تبدیل کردند.

👈🏼👈🏼  امروز، امثال دکتر مصطفی مهرآیین، استاد دانشگاه و جامعه شناس حکومتی (در مصاحبه پُر ملات و پیچ در پیچ با عنوان گمراه کننده)، امر اجتماعی را از امر سیاسی تفکیک کرده و حذف ملت از سیاست و ثروتهای مملکت را تئوریزه کرده، و به دانش-جویان یاد میدهد که،

زندگی یک زیست و "امر اجتماعی" است، نه سیاسی. افراد و گروههای اجتماعی باید مشکلات خود را در یک میز گرد دائمی با گفتگو و دیالوگ بین خودشان حل کنند، نه اینکه دولت را در کانون منازعات قرار بدهند، یا دنبال سرنگونی حکومت باشند 😂😳

امثال دکتر حسین مهرآیین میگوید، بپذیریذ که دولت و فاعلان نظام مسئول حل مشکلات جامعه (بیکاری، گرانی، بی آبی، اعتیاد، آموزش و بهداشت ...)، مسئول مقابله با خطرات (زلزله ...)، یا نظارت بر امتیازات موجود (پولا کجا میره) نیستند. 🤣😂

📣  یکی داد بزنه: اگر مسئولیتی ندارید، پولای نفت و مالیاتا و تعرفه هامون رو باید پس بدید!

https://www.youtube.com/watch?v=K7Zk4u3Jd_M

پیش بینی یک جامعه شناس درباره روزهای پس از سرنگونی رژیم جمهوری اسلام! هفته 12 مارچ 2023

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سهیلا شاکرین

هدف جمهوری اسلامی چیست؟

در 1400، دکتر سیدمجید حسینی در، سخنرانی دانشگاه زنجان، به مناسبت روز دانشجو، گفت،

"سه تا اتفاق، خصوصی سازی، بهنژادی و تفکیک، و نامشارکتی و نادمکراتیک بودن محتوی، باعث شده که آموزش در ایران نتواند نقش پیشبرد تولید و وضعیت بهتر را پیدا کند."

👈🏼  خیر. برای پیشبرد "تولید" کشور، حکومت باید "هدفش" پیشبرد تولید صنعتی و کشاورزی و بهتر کردن وضعیت کشور باشد.

👈🏼  هدف جمهوری اسلامی نگهداری خود در مقام سلطنت به هر وسیله ای، از جمله راضی نگهداشتن بانک جهانی، است.

👈🏼  و هدف بانک جهانی، عقب نگهداشتن تولید صنعتی و کشاورزی، عقب نگهداشتن آموزش اکثریت مردم ایران، و خارج کردن ثروتها و امکانات کشور ماست.

یعنی، این بقول شما "اتفاقات"، که در واقع "تصمیمات" نظام در مورد زیرساخت آموزشی کشور ما است، یکی از ابزارهای رسیدن به اهداف بانک جهانی، و درنتیجه، باقی ماندن نظام در سلطنت است.

دکتر سید مجید حسینی در دهه های 80 و 90 در تیم محمدباقر قالیبات خدمت میکرد. امروز سخنرانی های او حاوی اطلاعات و آمار باارزشی از فعالیتها و وضعیت در کشور هستند، ...و مهم است به آنها گوش داد. ...👈🏼  ولی نتیجه گیری های دکتر حسینی، و، معانی ایشان از بعضی از پدیده های سیاسی اجتماعی و اقتصادی باید مورد حقیقت یابی قرار گیرند.

ویدئوی سخنرانی دانشگاه زنجان، به مناسبت روز دانشجو

https://www.youtube.com/watch?v=NEstds5E9VQ 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سهیلا شاکرین

رضا پهلوی حیا کن - این ملت رو رها کن!

 رضاپهلوی، یا هیچکس دیگر، اجازه دخالت و هیچگونه اختیاری، در مورد تصمیم گیری در مسائل قانونی و حقوقی که تاثیر در آینده بلندمدت و زندگی ملت و نسل های ایران دارد، را ندارد!

👈🏼  تفسیر و معنی کردن نکته به نکتۀ "منشور" مهسا یا همبستگی که رضاپهلوی اسرائیلی و گروه رعیت های بی کفایتش (بعد از منحرف کردن جنبش مهسا) نوشته اند،

تا به همه اربابهاشون اعلام کنن  که در خدمت آخوندا و منافع خارجی خواهند ماند.

در امضا کنندگان این باصطلاح منشور، عضوی وابسته به نایاک، عضوی وابسته به صداوسیما، و اعضائی وابسته به یکی از طراحان و مدیران تجزیه کشورها، برنارد لوئی، وجود دارند. 

حتما این ویدئوی آگاه کننده را ببینید. در یوتوب با این عنوان سرچ کنید:

https://www.youtube.com/watch?v=azHVPPlLj0E

👈🏼  فرامرز دادرس "با بهمن جلدی؛ فاجعه ای به نام منشورهمبستگی وسازماندهی برای آزادی(مهسا)زیرذره بین،هفده  بند ضد و نقیض"

رضاپهلوی حیا کن – این ملت رو رها کن!

گلشیفته فراهانی بعد از مسیح علینژاد در آغوش برنارد تجزیه‌کار!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سهیلا شاکرین