🔶 وقت آن شده که شمائی که سالها در رودخانۀ اقتصاد جمهوری اسلامی گِرد شده اید ...افکار و اعتقادات خود را دوباره نگری کنید، 

و با استفاده از "تجربیات" خود در ایران (نه تئوری هاتون)، از خود بپرسید:

چه شرایطی در کفِ خیابانِ زندگی و اقتصاد لازم بوده است، تا یک سرمایه دار، کاسب، صنعتگر، کشاورز یا فارغ التحصیل بتواند "رقابت" کند و در بازارهای جمهوری اسلامی موفق باشد؟

تجربیات واقعی شما (نه تئوری هاتون) در ایران به شما نشان داده است که ...تبعیض، رانت خواری، خودی و آقازاده بودن، داشتن رفیق و نوکرهای متعدد در مجلس، شورای شهر، دفتر شهردار و اتاق بازرگانی، بیت رهبران، اطلاعات، سپاه و بانکها و دفاتر سفیران

...به شما وام و جواز و مناقصه، و امکان توزیع و تبلیغ و موفق شدن داده ...و شرایط لازم برای رقابت در بازار و صحنه اقتصادی جمهوری اسلامی است.

تجربیات واقعی در ایران باید به شما نشان داده باشد که ...در بازارها و اقتصاد دروغینی که در کشور ما بوجود آورده اند...

افسانه های "ارزانی"، "کیفیت" و "افیشنسی" یا بازده سودمند، رمز بردن در رقابت نیست ...

دسترسی به مقامات قدرتمند برای کتک زدن و ارعاب و سرکوب نیروی کار و رقبا، پول زیاد برای رشوه دادن و ایجاد انحصارات، اجرای اوامر بانک جهانی، و داشتن روابط سیاسی و اقتصادی خارجی ...باعث میشود شما رقابت را در بازارهای جمهوری اسلامی ببرید.

🔶 اینها شرایطی است که بانکها و شرکتهای خارجی برای بردن رقابت در ایران داشته و در آینده هم خواهند داشت.

🔶 شاید امیدی باشد که شما نئولیبرال ها و اصلاح طلبان و مدیران کارکشته بتوانید مغز انتقادی (critical thinking) دفن شده خود را از زیر گرد و غبار گور رفسنجانی و عبای خاتمی درآورده و دوباره عزت واقعی یک تحصیلکرده را بدست بیآورید...

🔶...و ابداع کننده هایی در بوجود آوردن و حراست هستۀ مرکزی صنایع، کشاورزی و تولید بومی در کشورمان بشوید

... نه توجیه کننده سیل واردات، صادر کردن میلیونی مشاغل خوب مردم ما و تخریب کشور.

... شاید بتوانید بدعت گذارانی در تغییر این وضع شرم آور مدیریت اقتصادی کشور بشوید

... در غیر اینصوت، همین آش بی قوتِ گندیدۀ مانده را گرم کرده اند که دوباره به ما بدهند، بعد از انقلاب ...در کاسه ای دیگر.

از دانشجویان و اساتید انتظار میرود، که با تجربیات شان اکنون بتوانند دوباره در بحث روی تصمیمات و فعالیتهای اقتصادی 43 سال گذشته را باز کنند، و به نتایجی متفاوت و سازنده دست بیابند.