-  کارِ فرد است که ثروت تولید میکند. پس انسان برده نیست و دارای حقوق بشری است.

بشری که کار میکند برده نیست چون دارای حق است؟
یعنی بیکار شدگان برده هستند و حقی در جامعه ندارند؟
شاید با این فلسفه است که بیش از 70 درصد از مردم ما را بیکار کرده اند ... و اگر بیکار شدگان اعتراض کنند، چون حقی ندارند،
آنها را میکشند، بزندان میفرستند، یا اعتراضاتشان را بی جواب میگذارند! 

🌸 مبارزین ایران، برای آگاهی بیشتر، و استخوان دادن به جنبش خود، از ویدئوها و صحبتهای مردان و زنان فرهیخته ایرانی استفاده کنید، وقت بذارید. آنها را پیدا کنید و گوش کنید!

دکتر بیژن افتخاری در ویدئوی زیر توضیح میدهد: "برای قرنها کلیسا و زمینداران دست به دست هم داده بودند و از خودشان یک مجموعه مقدس درست کرده بودند ... و ذهنیت این بود که، یک خدائی که هست، اون خدا هم پشتیبان کلیساست، کلیسا هم پشتیبان ارباب است، بنابراین شما سرتو بانداز پائین ماستت رو اون گوشه بخور و حرفی هم نزن.  

...بنابراین بشر را بصورت برده میخواستند. اما، سریع بیاییم به قرن 17 و 18 میلادی، آغاز چند پدیده مهم:

- اولین پدیده، انقلاب بالا رفتن تولید کشاورزی بود. که باعث ازدیاد جمعیت شد، و کارگر بیشتری هم لازم شد.

- و، انقلاب صنعتی هم بدنبال آن آمد. چون وقتی کشاورزی رونق گرفت...صنعتگرانی پیدا شدند که در بخش کشاورزی اختراعاتی کردند و ماشین آلات ساختند.

- این اشخاص صنعتگر وضعشان خوب شد، کارگاه درست میکنند، کارگر استخدام میکنند، ...و طبقه جدیدی بنام "طبقه متوسط" را برای اولین بار، در انگلستان، بوجود میآورند، که از نظر مالی وضعیت خوبی داشتند ... و با کارهای جدیدی، ثروتها و مسائل جدیدی مثل بانکداری و بیمه بزرگ بوجود میآیند.

- بوجود آمدنِ طبقه متوسط نظر یکی از اقتصاددادنان آن زمان (آدم اسمیت از اسکاتلند) را بخود جلب میکند. او کتابی بنام "ثروت ملل" مینویسد و در آن منشاء ثروت ملتها را در "کار" میبیند، و نه زمین و زمینداری.

و برای اولین بار میگوید، "کار است که میتواند باعث افزایش ثروت بشود." خیلی ها فکر میکنند که این بحثی است که مارکس مطرح میکنه، اما بنیانگذار این تفکر آدام اسمیت است.

- آدام اسمیت توضیح داد که، بشری که کار میکند دارای حق است و نمیشود او را بشکل یک برده نگاه کرد، برای اینکه او در تولید ثروت در جامعه موثر است. این طرز فکر مبنی میشود که برای انسانها حقوق قائل شوند...
... و بعد یواش یواش
این تبدیل میشود به اعلامیه جهانی حقوق بشر، که در حکومت های دمکراتیک مبنای قانونی پیدا کرده است.

پس با بیکار کردن بیش از 70% از ما، هر گونه حق، یعنی قدرت را از اکثریت مردم ایران گرفته اند!

آدرس ویدئو در یوتوب، جمهوری،اما کدام جمهوری؟برنامه1. بیژن افتخاری،پرویزدستمالچی و مانی، رادیو مانی

https://www.youtube.com/watch?v=aHqcJvN3Zjk