برای درک اهمیت عظیمِ کارکرد قدرتهای بیگانه و عوامل ایرانی آنها در داخل مجلس، ادارات، نیروهای مسلح و اطلاعات، و در معبر و منبر کشور، و تاثیرفعالیت آنها بر فقروبیکاری، و فساد و تفرقه در جامعه امروزمان،

جلد سوم و چهارم "حیات یحیی" نوشته یحیی دولت آبادی، و جلد اول "تاریخ بیست ساله ایران" نوشته حسین مکی، را بخوانید!

در 1357 مردم را به خیابانها کشاندند، ولی خودشان، در پشت پرده، مشغول قرق کردن و تسخیر مراکز ثروت و پول و مقامهای کلیدی در ادارات و بنگاههای کشور بودند.

بقول آزادیخواهان مشروطه (در 1283) " شما ما را فریب دادید که اسباب ریاست برای خود را فراهم کنید."

👈🏼  همگام با پیشرفت تظاهرات و اعتصابات، شناسائی، اخراج و استعفای مدیران بی کفایت، فاسد، و نفوذی خارجی در مراکز دولتی، در تک تک و هزاران اداره، واحد و نهاد دولتی در روستا، شهر و استان های ایران توسط کارمندان و پرسنل ادارات و نهادها و با حمایت مردم در خیابانها و رسانه ها ووو.

(نهادها و ادارات دولتی مانند، وزارتخانه ها، آموزش و پروش، مدارس و دانشگاهها، امور خارجه، رادیو و تلویزیون و روزنامه ها، دفاع و پلیس و امنیت و اطلاعات، صنایع، شوراها و مجلس، اتاقهای بازرگانی و ادارات آب و برق و عمران و رانندگی و ادارات و سازمانهای مذهبی تحت پوشش و بودجه دولتی)

👈🏼  جایگزین کردن، بررسی، حذف، بازسازی و حمایت

جایگزین کردن مدیران بی کفایت و نفوذی خارجی با مدیران باکفایت و حامی منافع ملی،

بدست گرفتن کنترل و مدیریت ادارات و بنگاهها و منابع درآمد کشور (مالیات و تعرفه ها، بانکها، آستان قدس، نفت ووو) توسط مدیران جدید باکفایت و ملی

بررسی بودجه کشور برای انجام پروژه های فوری و کوتاه مدت/پنج ساله (جهت اشتغال فوری جوانان و نیروی کار)،

بازسازی و تاسیس زیرساختها، حمایت از صنایع بزرگ، جانبی و کوچک، و کشاورزی بومی در همه استانها،

حذف پروژه های مضر و ادارات و نهادهای غیرلازم.

👈🏼  بوجود آوردن یک هیئت مدیرۀ تعیین نیازهای فوری و پروژه های کوتاه مدت در هر روستا، شهر و استان، متشکل از عده ای از مدیران جدید و نخبه (از اقوام مختلف که نیازهای بومی و محلی را میدانند، با مهارتهای مختلف در مهندسی، طب، امنیت و نظامیگری، صنعت، مدیریت پرسنل، قانون، آموزش و پرورش، ووو) برای "تعیین نیازها و مشخص کردن منابع" برای پروژه های کوتاه مدت و فوری عمومی مردم، و تخصیص دادن منابع (مالی و تخصصی) برای رفع آنها در هر روستا، شهر و استان.

👈🏼  بوجود آوردن یک هیئت مدیره هماهنگی و نظارت در هر روستا، شهر و استان، متشکل از عده ای از مدیران جدید و نخبه (از اقوام مختلف ما و با مهارتها و تخصص های مختلف) برای نظارت بر نظم و امنیت و پیشرفت تغییرات در منطقه خود، و همآهنگ کردن فعالیتهای محلی با دیگر شهر و استانها و پایتخت.

👈🏼  فعال کردن مقررات و استانداردهای علمی و مفید در همه ادارات و نهادهای دولتی، در جهت حفظ منافع ملی و حقوق شهروندی، حفظ منافع پرسنل و کارمند، حفظ محیط زیست و بهداشت و خوراک و آموزش و پرورش عمومی، پیشرفت صنایع و کارو کسب مردم و ارتقا تولید بومی، در جهت برقراری امنیت جان و مال شهروندان در کشور، ثبات در روابط داخله و خارجه ایران، و چرخش پول و سرمایه های بومی در داخل کشور، در جهت سازندگی همه مناطق کشور بخصوص استانهای مرزی.

👈🏼  تشویق صاحبان و مدیران نهادهای خصوصی برای همکاری در فعال کردن مقررات و استانداردهای علمی و مفید در جهت بازسازی و آبادی هر منطقه، و در جهت حفظ منافع ملی و حقوق شهروندی

👈🏼   تشویق صاحبان و مدیران نهادهای خصوصی در سرمایه گذاری و شرکت در پروژه های ملیِ فوری و بلندمدت، و شرکت در مجمعی عمومی برای برنامه ریزی برای بازسازی تخریبها فیزیکی در شهرها، بازسازی محیط زیست، و بازسازی و تاسیس زیرساختهای کشور... تا سریعا و در بلند مدت، هزاران شغل مفید توسط دولت و بخش خصوصی ایجاد شود، و مردم بتوانند در مدیریت امور و سازندگی کشور خود فعال بشوند.

👈🏼  این پروسه عملا از مجلس خبرگان و ولایت فقیه و بیت رهبری خلع ید میکند، و کشور و جامعه و حکومت را بصورت مسالمت امیز از جمهوری اسلامی گذار میدهد.

👈🏼  و بعد از دو سال، انتخابات! شوراها، مجلسین، ریاست جمهوری، نوشتن قوانین ووو.

چشم

اینبار با چشمهای باز!

برای درک بیشتر الگوها و ریشه های کارکرد قدرتهای خارجی و عوامل ایرانی آنها در داخل مجلس، وزارتخانه ها، بنگاههای کشور و در معبر و منبر، و تاثیرفعالیتهای آنها بر فقر و فساد و تفرقه در جامعه امروزمان، 
 جلد سوم  و چهارم "حیات یحیی" نوشته یحیی دولت آبادی، و جلد اول "تاریخ بیست ساله ایران" نوشته حسین مکی، را حتما بخوانید- هر دو کتابهای ساده و نشر دهه 1330، با پی دی اف رایگان در نت.

https://www.karaketab.com/download/history/iran/812-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%AD%DB%8C%D8%A7%D8%AA-%DB%8C%D8%AD%DB%8C%DB%8C

yes این بریده ای از صفحه 171، جلد چهارم کتاب "حیات یحیی" نوشته یحیی دولت آبادی است، در ملاقات "نگارنده" با رئیس الوزرا وثوق الدوله که با تیمش قرارداد ننگین تحویل دادن کشور به انگستان را بطور مخفیانه امضاء کرد، ولی افشاء و با مخالفتهای سراسری مواجه شد.

...حواشی 1298خ است، مجلس سوم مشروطه، اواخر جنگ جهانی اول، روسیه تزاری از بین رفته و قشونش از ایران خارج شده، ایران عملا از شمال تا جنوب در اشغال انگلیس است.
عوامل، نفوذی ها و طرفداران انگلیس تقریبا همه وزارتخانه ها، ادارات، شهربانی و ارتش و ژاندارمری، مجلس و مناطق مهم کشور را بطور مستقیم یا غیرمستقیم تحت کنترل دارند و اجازه فعالیت به ملیون در حکومت و جامعه نمیدهند، و اصرار دارند که مجلس قرارداد انگلیس را تصویب کند. یکی از مواد قرارداد استخدام مستشاران انگلیسی برای امور کشور است.

وثوق الدوله نخست وزیر در دفاع از قرارداد میگوید،
"– تصور میکنید ما مجبور هستیم برای همه کارمان مستشار از انگلیس بیاوریم؟ خیر اینطور نیست بخواهیم میآوریم نخواهیم نمیآوریم.

نگارنده – این در صورتی است که شما با آنها هم قوه بوده باشید ولی در صورتیکه آنها قوی هستند و شما ضعیف شما را مجبور میکنند که بخواهید و بپذیرید ... و انگلیسیان برای همه دوائر دولتی ما مشاور درنظر گرفته اند و اشخاصش را تقریبا تعیین کرده اند، برای معارف [آموزش و پرورش] هم خیال کرده اند پروفسور براون را بفرستند ..."surprisesurprise